Falsuri recente
La moment, construcția Autostrăzii Unirii (A8) care va asigura conexiunea dintre orașul Târgu-Mureș din România şi orașul Ungheni din Republica Moldova încă nu a început. Niciun fel de proiecte vizând continuarea viitorului traseu până la Odesa, la fel, nu există, iar propunerea respectivă a fost anunțată în premieră de către autoritățile române și moldovenești abia la 26 ianuarie 2023.
Instituții media rusești au tirajat o nouă „senzație” falsă care ar confirma narativul Kremlinului despre „războiul Rusiei cu NATO”, nu cu Ucraina. Mass-media pro-Kremlin informează că România și Moldova ar fi început în regim de urgență construcția unei autostrăzi până în orașul Odesa din Ucraina. Potrivit afirmațiilor presei din Rusia, acest proiect ar fi necesar pentru „detașarea forțelor NATO” în Ucraina.
Narativul potrivit căruia Rusia ar „lupta cu NATO” este unul din falsurile rusești cele mai răspândite în ultima perioadă, acestea fiind în repetate rânduri demontate de către jurnaliștii StopFake. Militarii din țările NATO nu sunt implicați în acțiunile de luptă pe teritoriul Ucrainei, iar afirmațiile contrare reprezintă un fals al ruşilor.
Dezinformările surselor media pro-Kremlin despre construcţia unei autostrăzi „pentru detaşarea rapidă a soldaţilor NATO în Ucraina” are la bază declaraţia ministrului transportului şi infrastructurii din România Sorin Grindeanu. La 26 ianuarie, după o întrevedere cu ministrul infrastructurii şi dezvoltării regionale din Republicii Moldova Andrei Spânu, Grindeanu, într-adevăr, a comunicat că cele două ţări examinează posibilitatea de a continua autostrada româno-moldovenească aflată în construcție până la orașul ucrainean Odesa. Ministrul nu a făcut însă niciun fel de declarații despre faptul că traseul ar fi necesar pentru „detaşarea forţelor NATO în Ucraina” sau despre faptul că acesta ar fi construit în cadrul asistenţei militare oferite Ucrainei.
Este vorba despre proiectul comun al României şi Moldovei care prevede asigurarea conexiunii dintre cele două ţări prin Autostrada Unirii (A8). Potrivit planurilor, traseul cu o lungime de cca 300 km va lega oraşul Târgu-Mureş din România cu localitatea Ungheni din Moldova. În premieră despre necesitatea de a construi această autostradă s-a discutat încă în anul 2009, adică cu mult înainte de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei. Necesitatea noului traseu era explicată prin faptul că cele existente fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic, viitoarea magistrală fiind văzută ca o „alternativă atractivă pentru pentru traficul internaţional de tranzit”.
Pentru moment, construcţia Autostrăzii Unirii (A8) nu a început. În prezent, proiectele de construcţie a diferitor sectoare din acest traseu urmează multiple proceduri de aprobare. De facto lucrările în cadrul primului sector cu lungimea de 50 km din viitoarea autostradă vor începe, potrivit estimărilor prealabile, nu mai devreme de toamna anului 2023. Totodată declaraţiile ministrului român Grindeanu despre continuarea traseului până la Chişinău după care şi până la Odesa la moment au fost sonorizate doar ca o eventuală propunere, or niciun fel de decizii oficiale despre continuarea Autostrăzii Unirii din România până în Ucraina până acum nu au fost luate.
Sursă: Stopfake.org
Relevant
Comments 0